INŻYNIERIA PRODUKCJI W PRZEMYŚLE 4.0 - STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA
UWAGA!
W związku z przesunięciem terminów egzaminów maturalnych, termin egzaminu wstępnego – rozmowy kwalifikacyjnej oraz pozostałe terminy rekrutacji również uległy zmianie.
Kandydatów obowiązują poniższe terminy.
- REJESTRACJA W INTERNETOWYM SYSTEMIE REKRUTACJI - OD 18 MAJA (poniedziałek) DO 16 SIERPNIA (niedziela) 2020 r.,
- OGŁOSZENIE LIST KANDYDATÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA NA STUDIA 18 SIERPNIA (wtorek) 2020 r.,
- SKŁADANIE KOMPLETU DOKUMENTÓW OD 19 (środa) DO 28 SIERPNIA (piątek) 2020 r.,
- EGZAMIN WSTĘPNY - rozmowa kwalifikacyjna 31 SIERPNIA -1 WRZEŚNIA (poniedziałek-wtorek) 2020 r.,
- OGŁOSZENIE LIST KANDYDATÓW PRZYJĘTYCH NA STUDIA 2 WRZEŚNIA (środa) 2020 r.
Z kandydatem zakwalifikowanym do przyjęcia na kierunek INŻYNIERIA PRODUKCJI W PRZEMYŚLE 4.0,
po złożeniu kompletu dokumentów zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikująca, obejmująca kompetencje miękkie kandydata.
Oferta edukacyjna kierowana jest do kandydatów/kandydatek o predyspozycjach do przedmiotów ścisłych.
Uczestnicy objęci wsparciem projektu powinni posiadać istotne cechy takie jak:
- otwartość
- komunikatywność
- inicjatywa
- dokładność
- kreatywność
- odpowiedzialność
- samodzielność
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność aktywnego słuchania
- umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej
Uczelnia stwarza dogodne warunki osobom z niepełnosprawnością. W celu ustalenia warunków przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej uwzględniającej potrzeby kandydata z niepełnosprawnością, powinien on skontaktować się z komisją rekrutacyjną nie później niż 10 dni przed terminem rozmowy.
Etap 1 Wykonanie zadania praktycznego – w grupie
Cel główny zadania:
Celem głównym zadania jest sprawdzenie umiejętność miękkich i współpracy w grupie.
Cele szczegółowe zadania:
- wzbudzenie w kandydatach kreatywnego myślenia wykorzystanie posiadanej wiedzy i umiejętności do rozwiązania zadania, sprawdzenie kompetencji takich jak: otwartość, komunikatywność, inicjatywa,
- kreatywność, dokładność, umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej,
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, poprzez wspólne rozwiązywanie problemu zadania: umiejętność pracy w zespole i aktywne słuchanie,
- zmiana stereotypów myślenia, poszukiwanie nowych niekonwencjonalnych rozwiązań, łamanie przyjętych granic do sprawdzenia kompetencji takich jak: otwartość, inicjatywa, kreatywność i umiejętność praktycznego zastosowania wiedzy teoretycznej,
- sprawdzenie komunikacji pomiędzy sobą i podział ról, poprzez wspólne wykonywanie zadań, czyli sprawdzenie kompetencji takich jak: otwartość, komunikatywność, samodzielność i odpowiedzialność.
Weryfikacja kandydatów/kandydatek będzie polegała na ocenie zrealizowanego zadania oraz obserwacji pracy w grupie, przez członków komisji.
Za ukończenie z sukcesem zadania każdy z członków grupy otrzymuje 5 punktów.
Podczas obserwacji pracy w grupie kandydat/kandydatka może otrzymać maksymalnie 5 punktów. Skala oceny od 0 do 5, gdzie:
0 - będzie oznaczało brak umiejętność miękkich i współpracy w grupie.
5 - będzie oznaczało posiadanie wszystkich wskazanych umiejętności miękkich i współpracy w grupie
Etap 2 Indywidualna rozmowa kwalifikacyjna
Na indywidualnej rozmowie zostaną zadane pytania, które będą dotyczyły motywacji podjęcia studiów na danym kierunku.
Przykładowe pytania:
- Dlaczego zdecydowałeś/aś się studiować na danym kierunku studiów?
- Co przekonało Cię do wyboru tego kierunku?
- Czym ten kierunek wyróżniał się od innych?
- Co chciałbyś robić po ukończeniu tego kierunku?
- Jakie są Twoje oczekiwania odnośnie posiadanych umiejętności i wiedzy po ukończeniu tego kierunku?
Weryfikacja kandydatów/kandydatek będzie polegała na ocenie udzielonych odpowiedzi w skali od 0 do 5., gdzie:
0 - będzie oznaczało brak zaangażowania, przyjście na dany kierunek, tylko dlatego, że jest to coś nowego, brak wiedzy na temat charakteru studiów dualnych,
5 - będzie oznaczało świadomy wybór danego kierunku, podyktowany chęcią własnego rozwoju i nabyciem nowych praktycznych umiejętności, posiadanej wiedzy na temat charakteru studiów dualnych.
Ocena z rozmowy będzie średnia ocen wystawionych przez każdego członka Komisji Kwalifikacyjnej.
Maksymalnie Kandydat może uzyskać z obu części 15 punktów.
Na ocenę pozytywną należy uzyskać minimalnie 8 punktów.