Dyskusje strategiczne i planowanie działań w 2. roku aliansu
Pierwszy dzień poświęcony był wizji strategicznej na drugi rok współpracy, w tym prezentacjom liderów pakietów roboczych, koordynacji działań między nimi oraz wystąpieniu Marcela Iglesiasa Onofrio (dyrektora aliansu SEA-EU). Wymiana doświadczeń pozwoliła doprecyzować priorytety aliansu, dostosować Wspólne Inicjatywy Strategiczne (JSI) i określić wspólną mapę drogową na kolejny rok.
Stabilność finansowa i wskazówki Komisji Europejskiej
Drugiego dnia uczestnicy skupili się na planowaniu finansowym i długofalowej stabilności, a w spotkaniu online udział wzięła Anna Zaremba – Project Officer z Komisji Europejskiej. Jej wskazówki dotyczyły celów wydatkowych, trwałości rezultatów oraz strategii rozwoju. Następnie uczelnie partnerskie wspólnie pracowały nad dopasowaniem planów finansowych, aby zapewnić skuteczną i skoordynowaną realizację działań w drugim roku.
Zaangażowanie społeczne
23 września członkowie aliansu EUNICoast dołączyli do studentów, młodzieży i mieszkańców Burgas podczas akcji „EU Beach Clean-up” na miejskiej plaży – w ramach inicjatywy „Plastic Pirates – Go Europe!” wspieranej przez Komisję Europejską.
Spotkanie WP6 – Digital Campus
Z kolei 24–25 września 2025 r., odbyło się dwudniowe spotkanie grupy roboczej WP6 – Digital Campus, koordynowanego przez przedstawicieli naszej Uczelni.
Część sesji dotyczyła architektury EUNICoast Digital Campus, stanowiąc punkt wyjścia do dalszych dyskusji o jego projektowaniu i wdrożeniu. Uczestnicy skupili się także na Europejskim Modelu Uczenia się (European Learning Model), biorąc udział w dwóch warsztatach poświęconych integracji inicjatyw EUNICoast z europejskimi standardami w szkolnictwie wyższym. Dyskutowano także o wymiarze naukowym Digital Campus, w tym na narzędziach ORCID i OpenAire, kluczowych dla zwiększenia widoczności badań, otwartej nauki i akademickiego networkingu w ramach aliansu.
Fot. Materiały prasowe EUNICoast






