Wstępna analiza zgłoszenia

  1. Po wpłynięciu zgłoszenia rozpatrzony zostaje charakter i przedmiot zgłoszenia, weryfikowane jest czy zgłoszenie zostało zgłoszone w dobrej wierze.
  2. Po otrzymaniu zgłoszenia komisja dokonuje wstępnej analizy zgłoszenia pod kątem tego, czy informacje w nim zawarte umożliwiają rozpatrzenie zasadności zgłoszenia i w razie potrzeby, kontaktuje się z sygnalistą.
  3. Sygnalista, celem zapewnienia możliwości rzetelnego oraz obiektywnego zbadania sprawy, powinien w zgłoszeniu uwzględnić następujące informacje

    • zwięzły opis sprawy ze wskazaniem istotnych faktów,
    • wskazanie naruszonych regulacji wewnętrznych, przepisów prawa lub standardów etycznych,
    • wskazanie osoby, jednostki lub komórki organizacyjnej, której dotyczy naruszenie,
    • wskazanie czy zgłoszenie dotyczy zdarzenia przeszłego,
    • wskazanie źródła wiedzy Sygnalisty o naruszeniu,
    • wskazanie osób mających związek ze sprawą (w tym ewentualnych świadków lub osób, z którymi Sygnalista kontaktował się w danej sprawie),
    • oszacowanie ewentualnych strat i ryzyka związanych ze sprawą (o ile to możliwe).
      W przypadku nieposiadania pełnych informacji, o których mowa powyżej, sygnalista powinien dokonać zgłoszenia w takim zakresie informacji, jakie posiada. Brak przekazania pełnych informacji jest uzasadniony w przypadku niewiedzy lub gdy ujawnienie informacji mogłoby doprowadzić do ujawnienia tożsamości sygnalisty.

  4. Komisja może odstąpić od postępowania wyjaśniającego w przypadku, gdy:

    • zgłoszenie jest w oczywisty sposób niewiarygodne,
    • niemożliwe jest uzyskanie informacji niezbędnych do prowadzenia postępowania wyjaśniającego,

  5.  Jeżeli zgłoszenie jest zasadne i zachodzi prawdopodobieństwo wystąpienia nieprawidłowości, następuje wszczęcie postępowania wyjaśniającego.
  6. Rozpatrywanie zgłoszenia opisane zostanie w Regulaminie zgłaszania naruszeń prawa w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie, który wydany zostanie odrębnym zarządzeniem Rektora.