metryka
| Wydział | Wydział Elektryczny |
| Kierunek | elektrotechnika |
| Forma i poziom studiów | niestacjonarne II stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier |
| Czas | 4 semestry |
| Limit | 45 miejsc |
| Opłata semestralna | 3500 zł |
Opis kierunku
OPIS KIERUNKU
Na kierunku elektrotechnika pogłębisz wiedzę i nabędziesz nowe umiejętności w obszarze szeroko rozumianej elektryczności, w tym w szczególności elektroenergetyki i energoelektroniki oraz zastosowań pól elektromagnetycznych do kompatybilności elektromagnetycznej lub nieniszczących badań materiałów.
Aktualnie oferujemy Tobie do wyboru dwie specjalności: „Urządzenia i instalacje elektryczne” lub „Systemy elektroenergetyczne”; wybór po pierwszym semestrze.
NAUCZYSZ SIĘ:
- projektować nowoczesne maszyny elektryczne;
- projektować i eksploatować systemy diagnostyki i zabezpieczeń w układach elektroenergetycznych;
- projektować układy kompatybilne elektromagnetycznie;
- posługiwać się wiedzą i umiejętnościami do rozwiązywania różnego typu problemów branżowych;
- kierować zespołem ludzi i planować ich pracę oraz harmonogramować prace eksploatacyjne i projektowe;
- posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+, w tym specjalistycznym językiem branżowym;
- prowadzić badania naukowe oraz opracowywać wyniki i przygotowywać materiały do publikacji naukowych.
TWOJE PERSPEKTYWY ZAWODOWE:
- ośrodki prowadzące prace badawcze i rozwojowe;
- zakłady produkcyjne;
- ośrodki certyfikacyjne;
- elektrownie oraz operatorzy sieci energetycznych.
Termin rekrutacji
Start rekrutacji - 19 maja 2025 r. (obowiązuje rejestracja w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK).
HARMONOGRAM NABORU NA STUDIA NIESTACJONARNE II STOPNIA
rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK | 19 maja - 12 sierpnia 2025 r. |
| testy kwalifikacyjne | 18- 19 sierpnia 2025 r. |
| ogłoszenie wyników testów kwalifikacyjnych | 21 sierpnia 2025 r. |
| składanie kompletu dokumentów przez kandydatów | 21 sierpnia - 4 września 2025 r. |
ogłoszenie wyników rekrutacji | 9 września 2025 r. |
W przypadku gdy liczba kandydatów przyjętych na studia nie wyczerpie planowanego limitu przyjęć na dany kierunek studiów może zostać ogłoszona kolejna tura rekrutacji.
W rekrutacji w drugim terminie przyjęcia na studia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów, po uprzednim zarejestrowaniu się w IRK, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale nr 50 Senatu ZUT z dnia 24 czerwca 2024 r. w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia w ZUT na rok akademicki 2025/2026.
II termin rekrutacji
W rekrutacji w II terminie przyjęcia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów
(do wyczerpania limitu miejsc)
po uprzednim zarejestrowaniu się w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK
rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK | 18.08. - 24.09.2025 r. |
| składanie kompletu dokumentów przez kandydatów | 21.08. - 26.09.2025 r. |
| ogłoszenie wyników rekrutacji | 29.09.2025 r. |
Komplet dokumentów w formie papierowej można dostarczyć:
- osobiście,
- za pośrednictwem osób trzecich,
(dotyczy obywateli polskich)
Centrum Rekrutacji ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu),
od 21 sierpnia do 26 września (od poniedziałku do piątku) w godzinach 10:00-14:00,
nr telefonu: 91 449 4949, 91 449 4587 (dla obywateli polskich),
(dotyczy cudzoziemców)
ul. Kazimierza Pułaskiego 10, 70-322 Szczecin, pokój 17,
od 21 sierpnia do 26 września (od poniedziałku do piątku) w godzinach 9:00-15:00,
nr telefonu: 91 449 6055 (dla cudzoziemców), - pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym),
- kurierem
adres: Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA NA STUDIA
wówczas kserokopia: dyplomu ukończenia studiów oraz suplementu
powinna być uwierzytelniona notarialnie.
Wykaz dokumentów
NA SKRÓTY:
3. GDZIE DOSTARCZYĆ DOKUMENTY?
Wymagane dokumenty- obywatel Polski
Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia II stopnia w wyniku postępowania rekrutacyjnego, zobowiązany jest złożyć następujący komplet dokumentów:
1. ankietę osobową - formularz podania na studia z podpisem kandydata (wydruk z Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK),
2. kserokopię dyplomu ukończenia studiów (inżynierskich) – oryginał do wglądu komisji rekrutacyjnej oraz kserokopię suplementu lub wypisu z przebiegu studiów lub zaświadczenie o ukończeniu studiów zawierające informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów,
3. zaświadczenie o średniej ocen z toku studiów - w przypadku, gdy brak takiej informacji w suplemencie lub indeksie,
4. jedną fotografię (aktualna, kolorowa, spełniająca wymagania zdjęcia do dowodu osobistego) o wymiarach 35 x 45 mm, na jasnym tle, bez nakrycia głowy (podpisana: imieniem, nazwiskiem i nr PESEL) oraz dodatkowo wersja elektroniczna zdjęcia, którą należy umieścić w IRK,
4. oświadczenie o gotowości podjęcia studiów (wydruk z IRK),
6. dokument tożsamości (do wglądu komisji rekrutacyjnej).
Wymagane dokumenty- cudzoziemiec
Kandydat cudzoziemiec zakwalifikowany do przyjęcia na studia II stopnia w wyniku postępowania rekrutacyjnego, zobowiązany jest złożyć następujący komplet dokumentów:
1. ankietę osobową - formularz podania na studia z podpisem kandydata (wydruk z Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK),
2. oświadczenie o gotowości podjęcia studiów (wydruk z IRK),
3. w przypadku dyplomu ukończenia studiów wydanego w Rzeczypospolitej Polskiej:
- kserokopię dyplomuukończenia studiów: inżynierskich, licencjackich lub magisterskich oraz kserokopia suplementu lub wypisu z przebiegu studiów (ewentualnie zaświadczenie z uczelni o złożeniu egzaminu dyplomowego),
- zaświadczenie o średniej ocen z toku studiów – w przypadku gdy brak takiej informacji w suplemencie lub indeksie,
- indeks lub wyciąg z indeksu potwierdzony przez macierzystą uczelnię – w przypadku kandydata nieposiadającego suplementu,
4. w przypadku dyplomu wydanego za granicą:
- kserokopię dyplomu wraz z suplementem lub wykazem ocen zalegalizowane lub opatrzone apostille,
5. kserokopię tłumaczenia świadectwa lub dyplomu na język polski, jeśli sporządzony jest w języku obcym,
6. kserokopię dokumentu potwierdzającą tożsamość kandydata na studia,
7. jedną fotografię (aktualna, kolorowa, spełniająca wymagania zdjęcia do dowodu osobistego) o wymiarach 35 x 45 mm, na jasnym tle, bez nakrycia głowy (podpisana: imieniem, nazwiskiem i nr PESEL) oraz dodatkowo wersja elektroniczna zdjęcia, którą należy umieścić w IRK,
8. kserokopię dokumentu potwierdzającego znajomość języka polskiego na poziomie min. B2, w którym będą prowadzone studia.
Komplet dokumentów można dostarczyć:
- Osobiście:
- Pocztą tradycyjną:
- W przypadku kandydata cudzoziemca: dopuszcza się możliwość przesłania skanów dokumentów, poprzez system IRK. Kandydat wówczas będzie zobowiązany do przedstawienia oryginałów dokumentów do dnia 31.10.2025 r.
Adres: Centrum Rekrutacji ZUT (Biblioteka Główna ZUT - wejście od parkingu), ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin
Pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym) lub kurierem
Adres korespondencyjny: al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA NA STUDIA
Ważne informacje
1. Ankieta osobowa, oświadczenie o gotowości podjęcia studiów dostępne będą do wydruku w IRK po zakwalifkowaniu kandydata w systemie.
2. W przypadku wysłania dokumentów, kserokopia dyplomu ukończenia studiów powinna być uwierzytelniona notarialnie.
3. Niedostarczenie wymaganych dokumentów we właściwym terminie będzie oznaczało rezygnację z podjęcia studiów na kierunku.
4. Kandydaci cudzoziemcy posiadający nr PESEL proszeni są o dołączenie kopii potwierdzenia nadania numeru do dokumentów rekrutacyjnych.
Opłata rekrutacyjna
- Wysokość opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia, tzw. opłata rekrutacyjna za postępowanie związane z przyjęciem na studia, wynosi:
- studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia - 85 zł,
- Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia wnosi jedną opłatę określoną w pkt 1 w ramach danej rekrutacji (wybierając maksymalnie trzy kierunki studiów), oddzielnie na każdą formę studiów (stacjonarne lub niestacjonarne). Np. jeżeli kandydat wybierze kierunki na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych – wpłaca dwie opłaty rekrutacyjne.
- W procesie rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK, każdy kandydat otrzymuje indywidualny numer rachunku, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.
- Opłaty można dokonać w:
- dowolnym banku (przelew tradycyjny, przelew internetowy),
- oddziale pocztowym.
- Jeżeli kandydat dokonuje przelewu, wpłaty w banku zagranicznym, powinien przed numerem rachunku, na który wnosi opłatę rekrutacyjną wpisać kod BIC: PL Swift:WBKPPLPP
Ostatni dzień rejestracji w IRK jest zarazem ostatnim dniem wnoszenia opłaty rekrutacyjnej. Zaleca się, aby wpłaty szczególnie w ostatnich dniach rejestracji w IRK dokonywane były sposobem gwarantującym najszybszy przepływ środków. (Opłata dokonywana przelewem odnotowana jest na koncie kandydata w IRK w terminie ok. 2-3 dni roboczych, natomiast za pośrednictwem poczty nawet do 10 dni).
- Uczelnia dokonuje zwrotu opłaty rekrutacyjnej na pisemny wniosek kandydata w przypadku:
- nieuruchomienia kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby kandydatów,
- wniesienia opłaty w wysokości wyższej niż wymagana na danym kierunku,
- udokumentowanego nieuczestniczenia kandydata w teście kwalifikacyjnym,
- rezygnacji kandydata w IRK z dalszego postępowania rekrutacyjnego przed zakończeniem elektronicznej rejestracji.
- Wniosek kandydata o zwrot opłaty rekrutacyjnej akceptuje Prorektor ds. studenckich.
- Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej - podpisany przez kandydata - wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć w Dziale ds. Studenckich w terminie do 31 października 2025 r. – w przypadku studiów rozpoczynających się w semestrze zimowym.
- Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na wskazany przez kandydata we wniosku numer rachunku bankowego.
Kryteria kwalifikacji
- Na studia II stopnia KIERUNEK ELEKTROTECHNIKA może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów z tytułem inżyniera.
- Postępowanie kwalifikacyjne na studia II stopnia odbędzie się na podstawie rankingu, z tym że w pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci po ukończeniu KIERUNKU ELEKTROTECHNIKA, w następnej – kandydaci po innym kierunku studiów.
- Dla kandydatów – absolwentów KIERUNKU ELEKTROTECHNIKA, podstawą kwalifikacji na studia II stopnia będzie ocena wpisana do dyplomu ukończonych studiów (I stopnia lub jednolitych magisterskich). W przypadku gdy kryterium to okaże się niewystarczające, brana będzie pod uwagę średnia ocen ze studiów określona przez uczelnię wydającą dyplom.
- Dla kandydatów – absolwentów innych kierunków studiów, którzy osiągnęli porównywalne efekty kształcenia z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych do tych, jakie wymagane są od absolwentów tego samego kierunku studiów (na który się ubiegają) - podstawą kwalifikacji na studia I stopnia będą te same kryteria, jak dla kandydatów tego samego kierunku studiów (opisanych w pkt 3).
- Dla kandydatów - absolwentów pozostałych kierunków studiów, nie spełniających wymogów - opisanych w pkt 3) i 4) podstawą kwalifikacji będzie: pozytywny wynik testu lub rozmowy kwalifikacyjnej oraz ocena wpisana do dyplomu ukończenia studiów (I stopnia lub jednolitych magisterskich). W przypadku gdy kryterium to okaże się niewystarczające, brana będzie pod uwagę średnia ocen ze studiów określona przez uczelnię wydającą dyplom.
Kryteria przyjęć, zakres testu kwalifikacyjnego
O przyjęcie na studia bez przystępowania do testu kwalifikacyjnego ubiegać się mogą absolwenci następujących kierunków studiów inżynierskich:
- automatyka i robotyka,
- automatyka przemysłowa,
- biocybernetyka,
- elektromechatronika,
- elektromobilność,
- elektronika,
- elektronika i telekomunikacja,
- elektrotechnika,
- energetyka,
- fizyka techniczna,
- fotonika,
- geoinformatyka,
- informatyka,
- informatyka algorytmiczna,
- informatyka-data science,
- informatyka przemysłowa,
- informatyka stosowana,
- informatyka stosowana z komputerową nauką o materiałach,
- inżynieria akustyczna,
- inżynieria biomedyczna,
- inżynieria cyfryzacji,
- inżynieria elektroniczna i komputerowa,
- inżynieria i analiza danych,
- inżynieria Internetu rzeczy,
- kryptologia i cyberbezpoeczeństwo,
- inżynieria mechatroniczna,
- mechatronika,
- optoelektronika,
- robotyka i automatyzacja procesów,
- techniczne zastosowania internetu,
- teleinformatyka,
- telekomunikacja
oraz wszystkie pokrewne kierunki, dla których wiodącymi dyscyplinami naukowymi są:
automatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne oraz informatyka techniczna i telekomunikacja.
Absolwenci innych kierunków studiów niż wymienione powyżej przystępują do testu kwalifikacyjnego.
Zakres testu kwalifikacyjnego
- wiedza z zakresu matematyki i fizyki, umożliwiająca zrozumienie podstawowych zjawisk zachodzących w układach mechanicznych, elektrycznych
i elektronicznych oraz formułowanie i rozwiązywanie prostych zadań projektowych z zakresu elektrotechniki, - wiedza i umiejętności w zakresie: eksploatacji i badań sieci i instalacji elektrycznych, w tym instalacji inteligentnych; zabezpieczania, diagnostyki i ochrony urządzeń elektrycznych, a także eksploatacji urządzeń technologicznych, łączeniowych, zabezpieczających, sterujących i pomiarowych zasilanych energią elektryczną,
- wiedza i umiejętności w zakresie opisu zjawisk związanych z elektromagnetyzmem, techniką wysokonapięciową i izolacyjną, eksploatacji maszyn i urządzeń elektrycznych oraz technik przekształcania energii elektrycznej,
- wiedza i umiejętności w zakresie elektroenergetyki, pozyskiwania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych, mającego orientację w najnowszych trendach rozwojowych w zakresie elektrotechniki,
- umiejętności z zakresu interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników eksperymentów oraz prezentacji i dokumentacji wyników zadań o charakterze projektowym.
| data testu/rozmowy kwalifikacyjnej | godzina | sala | miejsce |
19 sierpnia (wtorek) 2025 r. | 11:00 | 217 (Dziekanat) | Budynek Wydziału Elektrycznego ul. 26 Kwietnia 10, 71-126 Szczecin |
Akty prawne
Wewnętrzne akty prawne dotyczące rekrutacji na studia - dokumenty do pobrania
Należy kliknąć na odpowiedni akt prawny, aby pobrać plik
REKRUTACJA
- UCHWAŁA w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia w ZUT na rok akademicki 2025/2026 z późn. zm.
dokument pdf (format: pdf, rozmiar: 340 kB)
dokument dostępny cyfrowo (format: pdf, rozmiar: 633 kB) - UCHWAŁA w sprawie ustalenia liczby miejsc w ramach planowanego limitu przyjęć kandydatów na poszczególne kierunki i formy studiów w ZUT na rok akademicki 2025/2026
dokument pdf (format: pdf, rozmiar: 183 kB);
dokument dostępny cyfrowo (format: pdf, rozmiar: 272 kB)
- UCHWAŁA w sprawie zasad przyjmowania na studia pierwszego stopnia laureatów i finalistów olimpiad stopnia centralnego oraz laureatów konkursów międzynarodowych i ogólnopolskich w kolejnych latach akademickich 2023/2024 - 2026/2027 z późn. zm.
dokument pdf (format: pdf, rozmiar: 7,94 MB)
dokument dostępny cyfrow (format: pdf, rozmiar: 488 kB) - ZARZĄDZENIE w sprawie ustalenia wysokości opłat za usługi edukacyjne
dla studentów rozpoczynających kształcenie począwszy od roku akademickiego 2025/2026 w ZUT
dokument pdf (format: pdf, rozmiar: 144 kB)
dokument dostępny cyfrowo (format: pdf, rozmiar: 195 kB) - KOMUNIKAT o terminach rekrutacji na studia na rok akademicki 2025/2026
dokument pdf (format: pdf, rozmiar: 155 kB)
dokument dostępny cyfrowo (format: pdf, rozmiar: 219 kB)
- KOMUNIKAT o wysokości opłat za przeprowadzenie rekrutacji na studia w roku akademickim 2025/2026
dokument pdf; (format: pdf, rozmiar: 108 kB)
dokument dostępny cyfrowo (format: pdf, rozmiar: 152 kB) - KOMUNIKAT o wysokości opłat za korzystanie w domów studenckich ZUT
dokument pdf; (format: pdf, rozmiar: 121 kB)
dokument dostępny cyfrowo (format: pdf, rozmiar: 176 kB) - KOMUNIKAT o harmonogramie i godzinowym rozkładzie zajęć zjazdów studiów niestacjonarnych I i II stopnia oraz studiów podyplomowych w roku akademickim 2025/2026
dokument pdf; (format: pdf, rozmiar: 133 kB)
dokument dostępny cyfrowo (format: pdf, rozmiar: 208 kB)
Dodatkowe informacje dla cudzoziemców
NA SKRÓTY:
Znajomość języka polskiego
Na kierunki studiów prowadzone w języku polskim, kandydat musi legitymować się dokumentem potwierdzającym znajomość języka polskiego na poziomie minimum B2. Uczelnia będzie akceptowała poniższe dokumenty jako potwierdzenie znajomości języka polskiego:
- certyfikat ukończenia kursu języka polskiego wydany przez odpowiednią jednostkę za granicą ze wskazaniem poziomu oraz liczbie godzin kursu,
- certyfikat ukończenia kursu przygotowawczego do podjęcia kształcenia w języku polskim w jednostkach wyznaczonych przez ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego,
- świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły ponadpodstawowej za granicą, w której zajęcia były prowadzone w języku polskim,
- dyplom ukończenia studiów wyższych w Polsce, które były prowadzone w języku polskim,
- certyfikat znajomości języka polskiego potwierdzający znajomość języka polskiego co najmniej na poziomie biegłości językowej B2, wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego,
- świadectwo ukończenia szkoły ponadpodstawowej w Polsce, w tym świadectwo dojrzałości.
Kandydat nieposiadający potwierdzenia znajomości języka polskiego, zobowiązany będzie do przystąpienia do testu językowego organizowanego przez uczelnię w wyznaczonych przez nią terminach. W przypadku uzyskania negatywnej oceny z egzaminu kandydatowi przysługuje egzamin poprawkowy w ramach terminów dostępnych w roku akademickim 2023/2024.
TERMINY EGZAMINÓW Z JĘZYKA POLSKIEGO: (poziom B2)
| Miesiąc | Dokładna data |
|---|---|
| MARZEC | 13,21 |
| CZERWIEC | 12,20,26 |
| LIPIEC | 4 |
| WRZESIEŃ | 5,12,19 |
SPOSÓB ZAPISU NA EGZAMIN
Egzaminy będą przeprowadzane w formie stacjonarnej w Studium Języków Obcych ZUT w Szczecinie. Aby zgłosić się na egzamin należy przesłać wiadomość z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem na adres admission@zut.edu.pl z podaniem: imię i nazwisko oraz wybrany termin egzaminu.
Kontakt
Informacje pod nr tel.: 91 449 45 87 (dla obywateli polskich), 91 449 60 55 (dla cudzoziemców).
w godz. 9:00-15:00.
Po wcześniejszym założeniu konta w Internetowym Systemie Rekrutacji IRK masz możliwość zadania pytania w systemie IRK.






