Logistyka

metryka

WydziałWydział Techniki Morskiej i Transportu
Kieruneklogistyka
Forma i poziom studiówstacjonarne II stopnia
Tytuł zawodowy absolwentamagister inżynier
Czas3 semestry
Limit30 miejsc

Opis kierunku

OPIS KIERUNKU

Studia II stopnia na kierunku logistyka to oferta skierowana do osób interesujących się zagadnieniami zarządzania łańcuchem dostaw z wykorzystaniem narzędzi technicznych, w tym informatycznych.

CZEGO SIĘ NAUCZYSZ

Studiując na kierunku logistyka student uzyskuje pogłębioną wiedzę i umiejętności o charakterze pozwalającym na efektywne planowanie, zarządzanie oraz projektowanie łańcuchów dostaw oraz na kreatywną analizę zjawisk i procesów gospodarczych. Nabyta wiedza specjalistyczna dotyczy m.in. zagadnień planowania, organizacji, zarządzania i optymalizacji łańcuchów dostaw, technologii procesów dostaw i towarzyszących im rozwiązań innowacyjnych zgodnie z oczekiwaniami współczesnego rynku pracy, e-gospodarki, usług magazynowych, robotyzacji i automatyzacji procesów logistycznych, inicjowania i prowadzenia badań, a także projektowania procesów logistycznych i ich organizacji wykorzystując narzędzia informatyczne. Absolwent uzyskuje umiejętności do kreowania i podejmowania inicjatyw, zwłaszcza w zakresie analizy rynku i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w obszarze praktyki gospodarczej, optymalnego zarządzania kosztami operacyjnymi i ryzykiem łańcucha dostaw.

TWOJA KARIERA ZAWODOWA.

Absolwent kierunku może znaleźć zatrudnienie na stanowisku menedżerskim m.in. w przedsiębiorstwach logistycznych, transportowych i spedycyjnych, produkcyjnych i usługowo-handlowych, portach morskich, centrach logistycznych i terminalach przeładunkowych. Absolwent jest przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w zakresie logistyki.

Termin rekrutacji

HARMONOGRAM NABORU NA STUDIA STACJONARNE II STOPNIA

rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

 15 maja -15 sierpnia 2023 r.

składanie kompletu dokumentów przez kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia

 22 sierpnia - 6 września 2023 r.

ogłoszenie wyników rekrutacji

 8 września 2023 r.

W przypadku gdy liczba kandydatów przyjętych na studia nie wyczerpie planowanego limitu przyjęć na dany kierunek studiów może zostać ogłoszona kolejna tura rekrutacji.

W rekrutacji w drugim terminie przyjęcia na studia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów, po uprzednim zarejestrowaniu się w IRK, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale nr 198 Senatu ZUT z dnia 27 czerwca 2022 r. w sprawie warunków, trybu, terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia oraz sposobu jej przeprowadzenia w ZUT na rok akademicki 2023/2024.

II tura rekrutacji

W rekrutacji w II terminie przyjęcia odbywają się zgodnie z kolejnością składania przez kandydatów kompletu dokumentów    
(do wyczerpania limitu miejsc)
po uprzednim zarejestrowaniu się w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK

 21.08. - 25.09.2023 r.

składanie kompletu dokumentów przez kandydatów  22.08. - 27.09.2023 r.
ogłoszenie wyników rekrutacji

 29.09.2023 r.

 Uwaga!
dokumenty w formie papierowej składamy
w siedzibie Komisji Rekrutacyjnej - Centrum Rekrutacji (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu)
22 sierpnia (wtorek) w godzinach 12:00-14:00,
od 23 sierpnia do 27 września (od poniedziałku do piątku) w godzinach 10:00-14:00,
2 września (sobota) w godzinach 10:00-14:00.

Wykaz dokumentów

Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia II stopnia w wyniku postępowania rekrutacyjnego, zobowiązany jest złożyć następujący komplet dokumentów:

  1. ankietę osobową - formularz podania na studia z podpisem kandydata (wydruk z Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK),
  2. kserokopię dyplomu ukończenia studiów (inżynierskich, licencjackich lub magisterskich) – oryginał do wglądu komisji rekrutacyjnej oraz kserokopię suplementu lub wypisu z przebiegu studiów lub zaświadczenie o ukończeniu studiów zawierające informacje o poziomie, kierunku i profilu studiów, uzyskanym tytule zawodowym i słownie określonym wyniku ukończenia studiów,
  3. zaświadczenie o średniej ocen z toku studiów - w przypadku, gdy brak takiej informacji w suplemencie lub indeksie,
  4. jedną fotografię (aktualna, kolorowa, spełniająca wymagania zdjęcia do dowodu osobistego) o wymiarach 35 x 45 mm, na jasnym tle, bez nakrycia głowy (podpisana: imieniem, nazwiskiem i nr PESEL) oraz dodatkowo wersja elektroniczna zdjęcia, którą należy umieścić w IRK,
  5. oświadczenie o gotowości podjęcia studiów (wydruk z IRK),
  6. dokument tożsamości (do wglądu komisji rekrutacyjnej).

Komplet dokumentów można dostarczyć:

- osobiście

                  Adres: Centrum Rekrutacji ZUT (Biblioteka Główna ZUT - wejście od parkingu), ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin,

- pocztą tradycyjną (zalecamy - list polecony za potwierdzeniem zwrotnym) lub kurierem

                 Adres korespondencyjny: al. Piastów 17, 70-310 Szczecin z dopiskiem – REKRUTACJA NA STUDIA

Ważna informacja!

Ankieta osobowa oraz oświadczenie o gotowości podjęcia studiów dostępne będą do wydruku w IRK po ogłoszeniu list kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia na studia
od 22 sierpnia 2023 r.
(od godziny 12:00).

W przypadku wysłania dokumentów, kserokopia dyplomu ukończenia studiów powinna być uwierzytelniona notarialnie.

Niedostarczenie wymaganych dokumentów we właściwym terminie będzie oznaczało rezygnację z podjęcia studiów na kierunku.

Opłata rekrutacyjna

  1. Wysokość opłaty za przeprowadzenie rekrutacji na studia, tzw. opłata rekrutacyjna za postępowanie związane z przyjęciem na studia, wynosi:

    • studia stacjonarne i niestacjonarne II stopnia  - 85 zł,

  2. Osoba ubiegająca się o przyjęcie na studia wnosi jedną opłatę określoną w pkt 1 w ramach danej rekrutacji (wybierając maksymalnie trzy kierunki studiów), oddzielnie na każdą formę studiów (stacjonarne lub niestacjonarne). Np. jeżeli kandydat wybierze kierunki na studiach stacjonarnych oraz niestacjonarnych – wpłaca dwie opłaty rekrutacyjne.
  3. W procesie rejestracji w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK, każdy kandydat otrzymuje indywidualny numer rachunku, na który należy wnieść opłatę rekrutacyjną.
  4. Opłaty można dokonać w:

    • dowolnym banku (przelew tradycyjny, przelew internetowy),
    • oddziale pocztowym.

  5. Jeżeli kandydat dokonuje przelewu, wpłaty w banku zagranicznym, powinien przed numerem rachunku, na który wnosi opłatę rekrutacyjną wpisać kod BIC: PL Swift:WBKPPLPP

    Ostatni dzień rejestracji w IRK jest zarazem ostatnim dniem wnoszenia opłaty rekrutacyjnej. Zaleca się, aby wpłaty szczególnie w ostatnich dniach rejestracji w IRK dokonywane były sposobem gwarantującym najszybszy przepływ środków. (Opłata dokonywana przelewem odnotowana jest na koncie kandydata w IRK w terminie ok. 2-3 dni roboczych, natomiast za pośrednictwem poczty nawet do 10 dni).

  6. Uczelnia dokonuje zwrotu opłaty rekrutacyjnej na pisemny wniosek kandydata w przypadku:

    • nieuruchomienia kierunku studiów z powodu zbyt małej liczby kandydatów,
    • wniesienia opłaty w wysokości wyższej niż wymagana na danym kierunku,
    • udokumentowanego nieuczestniczenia kandydata w teście kwalifikacyjnym,
    • rezygnacji kandydata w IRK z dalszego postępowania rekrutacyjnego przed zakończeniem elektronicznej rejestracji.

  7. Wniosek kandydata o zwrot opłaty rekrutacyjnej akceptuje Prorektor ds. studenckich.
  8. Wniosek o zwrot opłaty rekrutacyjnej - podpisany przez kandydata - wraz z potwierdzeniem dowodu wpłaty należy złożyć w Dziale ds. Studenckich  w terminie do 31 października 2023 r. – w przypadku studiów rozpoczynających się w semestrze zimowym.
  9. Zwrotu opłaty rekrutacyjnej dokonuje się na wskazany przez kandydata we wniosku numer rachunku bankowego.

Kryteria kwalifikacji

  1. Na studia II stopnia KIERUNKU LOGISTYKA może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów z tytułem zawodowym inżyniera.
  2. Postępowanie kwalifikacyjne na studia II stopnia odbędzie się na podstawie rankingu z tym, że w pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci po ukończeniu KIERUNKU LOGISTYKA, w następnej – kandydaci po innym kierunku studiów.
  3. Dla kandydatów – absolwentów KIERUNKU LOGISTYKA, podstawą kwalifikacji na studia II stopnia będzie ocena wpisana do dyplomu ukończonych studiów (I stopnia lub jednolitych magisterskich). W przypadku gdy kryterium to okaże się niewystarczające, brana będzie pod uwagę średnia ocen ze studiów określona przez uczelnię wydającą dyplom.
  4. Dla kandydatów – absolwentów innych kierunków studiów inżynierskich (wykaz kierunków poniżej), którzy osiągnęli porównywalne efekty kształcenia z zakresu wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych do tych, jakie wymagane są od absolwentów tego samego kierunku studiów (na który się ubiegają) - podstawą kwalifikacji na studia II stopnia będą te same kryteria, jak dla kandydatów tego samego kierunku studiów (opisanych w pkt 3).

WYKAZ KIERUNKÓW

  • budownictwo,
  • budowa jachtów,
  • chłodnictwo i klimatyzacja,
  • chłodnictwo,
  • edukacja techniczno-informatyczna,
  • elektronika i telekomunikacja,
  • elektrotechnika,
  • energetyka,
  • fizyka techniczna,
  • górnictwo i geologia,
  • informatyka,
  • inżynieria bezpieczeństwa,
  • inżynieria materiałowa,
  • inżynieria środowiska,
  • klimatyzacja i technologie zintegrowane
  • logistyka,
  • lotnictwo i kosmonautyka,
  • mechatronika,
  • mechanika i budowa maszyn,
  • metalurgia,
  • nawigacja,
  • nanotechnologia,
  • oceanotechnika,
  • ochrona środowiska,
  • towaroznawstwo,
  • transport,
  • zarządzanie i inżynieria produkcji

     oraz innych kierunków, których efekty kształcenia odnoszą się do dyscyplin z obszaru nauk technicznych

Akademiki

ZASADY PRZYZNAWANIA MIEJSC W DOMACH STUDENCKICH KANDYDATOM NA STUDIA

  1. Kandydat zakwalifikowany do przyjęcia na studia składa wniosek o przyznanie miejsca w domu studenckim w siedzibie komisji rekrutacyjnej.
  2. Kandydaci otrzymują miejsca w domach studenckich w ramach wyznaczonego limitu miejsc.
  3. Prorektor ds. Studenckich zatwierdza listę kandydatów uprawnionych do otrzymania miejsca w domu studenckim.
  4. W przypadku rezygnacji kandydata z przyznanego miejsca, przypada ono kolejnej osobie, która złożyła wniosek. W związku z powyższym, kandydat, który rezygnuje z przyznanego miejsce w domu studenckim, zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie Dział ds. Studenckich mailem: dsrekrut@zut.edu.pl bądź pisemnie: 
    Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, 
    Dział ds. Studenckich, pok. 007B
    al. Piastów 17, 70-310 Szczecin
    tel. 91 449 45-87
  • WNIOSEK o akademik (format:  doc, rozmiar:  49 KB) (format:  doc, rozmiar:  49 KB)
    Osoby z niepełnosprawnością do wniosku dołączają aktualne orzeczenie o niepełnosprawności.

TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW O MIEJSCE W DOMU STUDENCKIM

składanie wniosków przez kandydatów zakwalifikowanych/przyjętych na studia w siedzibie komisji rekrutacyjnej od 22 sierpnia do 8 września 2023 r.
przekazanie informacji o otrzymanym miejscu w domu studenckim na adres mailowy kandydata podany przy zakładaniu konta w Internetowej Rekrutacji Kandydatów IRK 12 września 2023 r.

Stypendia

Student może ubiegać się o:

1. STYPENDIUM SOCJALNE,

2. STYPENDIUM DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH,

3. STYPENDIUM REKTORA,

4. ZAPOMOGĘ.

Wszystkie świadczenia pomocy materialnej przyznawane są na wniosek studenta, wzory wniosków o przyznanie stypendiów określone są w Regulaminie świadczeń dla studentów i dostępne na stronie internetowej Uczelni. Wszystkie wnioski student składa w dziekanacie Wydziału, na którym studiuje.

Łączny okres, przez który przysługują świadczenia (stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, stypendium rektora, zapomoga) wynosi 12 semestrów, bez względu na ich pobieranie przez studenta, z zastrzeżeniem że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach:

  • pierwszego stopnia – nie dłużej niż przez 9 semestrów;
  • drugiego stopnia – nie dłużej niż przez 7 semestrów.

Świadczenia nie przysługują:

  • studentowi posiadającemu tytuł zawodowy: magistra, magistra inżyniera, albo równorzędny;
  • studentowi posiadającemu tytuł zawodowy: licencjata, inżyniera, albo równorzędny, jeżeli ponownie podejmuje studia pierwszego stopnia.



Stypendium dla osób z niepełnosprawnościami

Stypendium dla osób z niepełnosprawnością może otrzymać student posiadający orzeczenie o niepełnosprawności lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

W przypadku, gdy niepełnosprawność powstała w trakcie studiów lub po uzyskaniu tytułu zawodowego, student może otrzymać świadczenie, tylko na jednym kolejnym kierunku studiów, przez dodatkowy okres 12 semestrów.

W roku akademickim 2022/2023 wysokość stypendium dla osób z niepełnosprawnością wynosi 600 zł.

Powrót




Stypendium Rektora

Stypendium Rektora może otrzymać student, który uzyskał wyróżniające wyniki w nauce, osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym.

Stypendium Rektora na pierwszym roku studiów:

na studiach pierwszego stopnia: stypendium Rektora otrzymuje student przyjęty na pierwszy rok studiów w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest:

  • laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
  • medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie.

na studiach drugiego stopnia: stypendium Rektora na pierwszym roku studiów drugiego stopnia może otrzymać student, który rozpoczął ten poziom studiów w terminie 12 miesięcy od ukończenia studiów pierwszego stopnia oraz spełnił jeden z poniższych warunków:

  • uzyskał średnią ocen za ostatni rok studiów pierwszego stopnia nie niższą niż 4,10;
  • posiada osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym uzyskane na ostatnim roku studiów pierwszego stopnia.

W roku akademickim 2022/2023 wysokość stypendium Rektora wynosi od 250 zł do 800 zł (w zależności od liczby uzyskanych punktów za osiągnięcia).

Stypendium Rektora na kolejnych latach studiów:

Stypendium Rektora może otrzymać student roku k, który spełnił poniższe warunki:

  • uzyskał w roku studiów k-1 średnią ocen, nie niższą niż 4,10 lub posiada osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym;
  • zaliczył wszystkie moduły/przedmioty przewidziane programem studiów do roku k-1, w terminie:
    • do ostatniego dnia sesji egzaminacyjnej zimowej bezpośrednio następującej po semestrze zimowym;
    • do ostatniego dnia sesji egzaminacyjnej jesiennej bezpośrednio następującej po semestrze letnim.

Stypendium Rektora przyznaje się nie więcej niż 10% studentów na określonym kierunku studiów. Jeżeli liczba studentów jest mniejsza niż 10, stypendium Rektora może być przyznane 1 studentowi.
Na każdym kierunku studiów i poziomie kształcenia tworzy się listy rankingowe. O miejscu studenta na liście rankingowej decyduje suma uzyskanych przez niego punktów.

Powrót




Stypendium socialne

Stypendium socjalne ma prawo otrzymać student znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej. Podstawowym warunkiem otrzymania świadczenia jest wysokość dochodu na 1 osobę w rodzinie studenta, ustalone na zasadach określonych w ustawie o świadczeniach rodzinnych. Maksymalna wysokość dochodu na 1 osobę w rodzinie studenta uprawniającą do ubiegania się o stypendium socjalne to 1294,40 zł. W roku akademickim 2022/2023 wysokość stypendium socjalnego wynosi od 500 zł do 1200 zł (w zależności od wysokości dochodu).

Student otrzymujący stypendium socjalne, w szczególnie uzasadnionych przypadkach może otrzymać stypendium socjalne w zwiększonej wysokości. Za szczególnie uzasadnione przypadki uważa się:

  • zamieszkanie w domu studenckim lub obiekcie innym niż dom studencki, jeżeli miejsce stałego zamieszkania znajduje się poza miastem studiowania,
  • inne szczególnie uzasadnione, udokumentowane przypadki.

W roku akademickim 2022/2023 wysokość zwiększenia stypendium socjalnego: do 500 zł.

Powrót




Zapomoga

Zapomogę może otrzymać student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej.

Student może otrzymać zapomogę dwa razy w roku akademickim, ale z różnych udokumentowanych trudnych sytuacji życiowych. Za trudną sytuację życiową uprawniającą studenta do ubiegania się o zapomogę uważa się w szczególności:

  • nieszczęśliwy wypadek (nagłe zdarzenie niezależne od woli studenta, którego nie było można przewidzieć, ani mu zapobiec),
  • poważną i nagłą chorobę studenta lub członka jego najbliższej rodziny, wymagającą dodatkowych nakładów finansowych,
  • śmierć członka najbliższej rodziny (rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych, dziecka, małżonka, rodzeństwa),
  • szkody spowodowane klęską żywiołową lub zdarzeniem losowym (pożar, kradzież itp.).

W roku akademickim 2022/2023 maksymalna wysokość zapomogi wynosi 2000 zł, a w przypadku ciężkiej choroby studenta do 3000 zł.

Powrót

Kontakt

Informacje pod nr tel.: 91 449 49 49 (dla obywateli polskich), 91 449 60 55 (dla cudzoziemców). 

Składanie dokumentów: 

od 22 sierpnia do 6 września (od poniedziałku do piątku) w godzinach 10:00-14:00,

ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin (Budynek Biblioteki Głównej ZUT, wejście od parkingu).

Po wcześniejszym założeniu konta w Internetowym Systemie Rekrutacji IRK masz możliwość zadania pytania w systemie IRK.