Naukowcy mają wgląd we własne dane osobowe, historię swojego zatrudnienia, udział w projektach, osiągnięcia, reprezentowane dyscypliny czy uzyskane stopnie i tytuły naukowe. Studenci mogą dowiedzieć się o przebiegu swoich studiów, uzyskanych tytułach czy dyplomach oraz swoich danych osobowych.
Ułatwia to weryfikację, czy dane wprowadzone do rejestrów szkolnictwa wyższego i nauki przez uprawnione podmioty, są prawidłowe.
Raport z danymi obejmuje zarówno dane publiczne, jak i niepubliczne, dlatego aby uzyskać dostęp do usługi, konieczne jest potwierdzenie tożsamości.
Aby uzyskać wgląd w swoje dane lub zgłosić żądania ich dotyczące, należy zalogować się do konta użytkownika w RAD-on za pomocą systemu login.gov.pl. To bezpieczny sposób logowania, za pomocą którego potwierdza się swoją tożsamość. Logowanie jest możliwe np. przy użyciu Profilu Zaufanego czy e-Dowodu. Potwierdzenie tożsamości jest wymagane, aby można było w bezpieczny sposób udostępnić dane.
Po zalogowaniu się do konta użytkownika i wybraniu zakładki „Konto użytkownika” w menu, wyświetlone zostaną zakładki z nazwami systemów, w których przetwarzane są dane zalogowanej osoby. Należy wybrać system źródłowy, z którego użytkownik chce pobrać dane (wybrać odpowiednią zakładkę z nazwą systemu) i wybrać opcję: Utwórz plik. Po zakończeniu tworzenia pliku będzie on gotowy do pobrania w sekcji „Pliki do pobrania”.