Informacje bieżące

Rekrutacja krok po kroku 15.05.2025 08:00

Zapisy na studia odbywają się zgodnie z terminarzem rekrutacji, wyłącznie w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (IRK).

Kolejność zapisów nie decyduje o przyjęciu na studia, ale nie ma potrzeby czekać do ostatniej chwili, zwłaszcza że rejestracja zajmuje zaledwie kilka minut. Wyniki egzaminu maturalnego (część pisemna) można uzupełnić później, po otrzymaniu świadectwa maturalnego z OKE (wydanie świadectw 8 lipca 2025 r.).

Krok 1. Utwórz i aktywuj swoje konto

w terminie od 19 maja do 14 lipca a  w przypadku kierunków:
architektura oraz projektowanie architektury wnętrz i otoczenia do 16 czerwca.

Link do aktywacji konta otrzymasz na swoją skrzynkę mailową. W razie problemów skontaktuj się z komisją rekrutacyjną (rekrutacjazut@zut.edu.pl lub tel. 91 449 4587 w godz. 9-15).

Krok 2. Uzupełnij i zatwierdź dane osobowe, adresowe, dodatkowe dane osobowe 
Krok 3. Wprowadź informacje dotyczące swojego wykształcenia

w tym również uzupełnij dane dotyczące wyników egzaminów maturalnych

rodzaj ukończonej szkoły – liceum/technikum, nazwa ukończonej szkoły, miejscowość ukończonej szkoły, kraj ukończonej szkoły, rodzaj dokumentu – uprawniający do podjęcia studiów tzw.:
NOWA MATURA (po 2005 r.); STARA MATURA (przed 2005 r. w skali ocen od 2 do 5 oraz od 1 do 6); MATURA MIĘDZYNARODOWA (dyplom IB); MATURA EUROPEJSKA (dyplom EB); MATURA ZAGRANICZNA (świadectwo uzyskane w zagranicznym systemie edukacyjnym)
oraz  rok uzyskania dokumentu, kraj wydania.
Wpisz swoje wyniki maturalne. Jeśli czekasz jeszcze na swoje wyniki, zaznacz tyko jakie przedmioty i na jakim poziomie zdawałeś a wyniki uzupełnisz po otrzymaniu świadectwa. Uzupełnij też numer i datę wydania świadectwa.

Kandydat posiadający tytuł laureata lub finalisty olimpiady albo laureata konkursu, który uprawnia do skorzystania z preferencji  w postępowaniu rekrutacyjnym na danym kierunku studiów jest zwolniony z opłaty rekrutacyjnej oraz otrzymuje max liczbę punktów w postępowaniu kwalifikacyjnym.

Krok 4. Wybierz kierunki studiów

(maksymalnie 3, szeregując je w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanego).

Krok 5. Wnieś opłatę rekrutacyjną

wynosi: 85 zł, natomiast na kierunku architektura oraz projektowanie architektury wnętrz i otoczenia 150 zł.
UWAGA! Można zadeklarować 3 kierunki studiów w ramach jednej opłaty.

Krok 6. Prześlij zdjęcie w formie elektroniczne

zdjęcie musi spełniać wymogi zdjęcia do dowodu osobistego i jest niezbędne na etapie drukowania kwestionariusza osobowego.

Krok 7. Sprawdź wyniki rekrutacji

16 lipca godz.12:00 jeśli na Twoim koncie w IRK pojawi się status „zakwalifikowany” do przyjęcia na studia, zbierz komplet dokumentów:

  • świadectwo dojrzałości, absolwenci technikum również dyplom zawodowy,
  • zaświadczenie o tytule laureata, finalisty olimpiady lub konkursu,
  • zdjęcie formatu dowodowego,
  • kwestionariusz osobowy*,
  • zaświadczenie o gotowości podjęcia studiów*
  • zaświadczenie złożenia kompletu dokumentów*, 
  • wniosek o przyznanie miejsca w akademiku*, 
  • dokument tożsamości (tylko do wglądu komisji rekrutacyjnej).

* - dokumenty dostępne do wydruku od 16 lipca godz.12

Krok 8. Dostarcz komplet dokumentów

Centrum Rekrutacji ZUT (Biblioteka Główna ZUT - wejście od parkingu, ul. Ku Słońcu 140, 71-073 Szczecin), w terminie 16 – 28 lipca w godz. 9-15,
jesteśmy również w soboty 19 i 26 lipca w godz. 10-14.

Krok 9. Po złożeniu dokumentów oraz ich weryfikacji przez Komisję Rekrutacyjną na Twoim koncie w IRK pojawi się status przyjęty.
Krok 10. Gratulacje! Witamy na ZUT