Jubileuszowa - dziesiąta edycja Misterium Pasyjnego odbędzie się tradycyjnie w Niedzielę Palmową w Kościele Seminaryjnym, ale będzie miała szczególny charakter: chórowi towarzyszyć będzie wybitny polski śpiewak, instrumentalista i poeta - Adam Strug wraz z Mateuszem Kowalskim (lirnikiem), którzy wykonają dawne polskie pieśni pasyjne zachowując średniowieczne maniery wykonawcze: specyficzny strój oraz sposób wydobycia dźwięku. Takie połączenie muzycznej spuścizny reprezentowanej przez zaproszonych do współwykonania gości wraz z nową sztuką wokalną kultywowaną przez CHAPS jest gwarantem powstania wyjątkowego wydarzenia sakralno-muzycznego. Jaką drogę przeszła muzyka polska przez ostatnie pół tysiąca lat można posłuchać w szczecińskim seminarium w niedzielę palmową o godzinie 19.00. Wstęp wolny Jeżeli nie możesz dotrzeć na nasz koncert to zapraszamy na Transmisję Live z naszego koncertu, która odbędzie się na fb.com/chapspl
Wykonawcy:
- Chór Akademicki im. prof. Szyrockiego ZUT
- Adam Strug
- Mateusz Kowalski - lira korbowa
- Katarzyna Borecka - organy
- Szymon Wyrzykowski – dyrygent
Koncert w ramach cyklu „Tempus Fugit”
Koncert w ramach Jubileuszu 70-lecia Tradycji Akademickich ZUT w Szczecinie
Organizator:
- CHAPS
Mecenat:
- Miasto Szczecin (koncert współfinansowany przez Miasto Szczecin)
- Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Współpraca:
- Arcybiskupie Wyższe Seminarium Duchowne
- Elvira Lipko Design
Adam Strug (ur. 1970) – polski śpiewak i instrumentalista, poeta, autor piosenek, kompozytor muzyki teatralnej i filmowej, scenarzysta filmów dokumentalnych. Lider muzycznej kompanii wykonującej jego autorskie piosenki. Pomysłodawca zespołu śpiewaczego "Monodia Polska", praktykującego polskie pieśni przekazywane w tradycji ustnej.
Zajmuje się głównie sztuką wokalną, ale nie stroni od form wyłącznie instrumentalnych. Jego piosenki wykonują także inni wokaliści: Stanisław Soyka, Mieczysław Szcześniak, Wojciech Waglewski, oraz Janusz Prusinowski Trio i inne zespoły folkowe.
W muzyce tradycyjnej Strug reprezentuje nurt zachowawczy. Jest depozytariuszem i popularyzatorem pieśni polskich przekazywanych od pokoleń wyłącznie w tradycji ustnej, a wykonywanych w skalach wcześniejszych niż powszechnie dziś używana skala dur-moll.